Business Cards – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε
Από
τις αρχές του 19ου αιώνα, οι επαγγελματικές κάρτες ήταν από τα πρώτα
έντυπα μέσα που χρησιμοποιήθηκαν (μαζί με τη διαφήμιση στον τύπο) για
την προβολή των τότε επιχειρήσεων. Από τότε, η χρήση τους, όχι μόνο δεν
εξαλείφθηκε αλλά θεωρείται απαραίτητη για κάθε επαγγελματία ή στέλεγχος
επιχείρησης.
Χρησιμεύουν σαν μέσο προβολής του επαγγελματία, βοηθούν στη δημιουργία επικοινωνίας με τον ενδιαφερόμενο (αφού γράφουν τα στοιχεία επικοινωνίας) ενώ για τα στελέγχη λειτουργούν και σα διαπιστευτήριο ότι εκπροσωπούν ή εργάζονται για μια συγκεκριμένη επιχείρηση
.
Αυτά που παρατηρεί κανείς σε μια κάρτα δεν είναι φυσικά μόνο τα στοιχεία επικοινωνίας και το λογότυπο, αλλά και τα χρώματα, το σχήμα και το ύφος της σχεδίασης που ακολουθήθηκε. Όλα αυτά μαζί είναι που δίνουν στο λήπτη μια γενική εικόνα και αναμφίβολα την πρώτη εντύπωση για τις αξίες της επιχείρησης.
Και όταν λέμε αξίες εννοούμε για παράδειγμα το κύρος, την καινοτομία, τη συνέπεια, τη φαντασία, την εμπιστοσύνη κ.ο.κ, όπως αποτυπώνονται μέσα από το σχεδιασμό της. Για παράδειγμα μια κλασική business card με κύριο χρώμα το μαύρο και τετραγωνισμένες γραμματοσειρές σίγουρα εμπνέει κύρος και δυναμισμό. Αντίστοιχα μια business card κομμένη σε στρογγυλό σχήμα και στα χρώματα του πορτοκαλί και του μπλε αντιπροσωπεύει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία. Από την άλλη μια κάρτα με κακοσχεδιασμένα γραφικά και κακή εκτύπωση δίνει την εντύπωση του αφερέγγυου και του παρακμιακού.
Με μια απλή συμβουλή καλοσχεδιασμένη κάρτα σημαίνει και καλή επιχείρηση/προϊόν για εκείνον που την παίρνει στα χέρια του. Αντίθετα αντιαισθητική κάρτα σημαίνει κακές και δεύτερης ποιότητας υπηρεσίες άσχετα αν αυτό δεν ισχύει πραγματικά. Αυτή λοιπόν η πρώτη εντύπωση είναι κάτι που πρέπει να λάβετε πάρα πολύ υπ” όψη σας.
Για παράδειγμα οι επαγγελματικές κάρτες ενός δικηγορικού γραφείου είθισται να εμπνέουν γενικά το κύρος (α) ενώ ο δικηγόρος αν μια αξία του είναι η πρωτοτυπία και η διαφορετικότητα (β) μπορεί να συνδυάσει αυτά τα δύο, ώστε στον τελικό σχεδιασμό να ενσωματώνονται και οι δύο αξίες.
Χρησιμεύουν σαν μέσο προβολής του επαγγελματία, βοηθούν στη δημιουργία επικοινωνίας με τον ενδιαφερόμενο (αφού γράφουν τα στοιχεία επικοινωνίας) ενώ για τα στελέγχη λειτουργούν και σα διαπιστευτήριο ότι εκπροσωπούν ή εργάζονται για μια συγκεκριμένη επιχείρηση
.
Αυτά που παρατηρεί κανείς σε μια κάρτα δεν είναι φυσικά μόνο τα στοιχεία επικοινωνίας και το λογότυπο, αλλά και τα χρώματα, το σχήμα και το ύφος της σχεδίασης που ακολουθήθηκε. Όλα αυτά μαζί είναι που δίνουν στο λήπτη μια γενική εικόνα και αναμφίβολα την πρώτη εντύπωση για τις αξίες της επιχείρησης.
Και όταν λέμε αξίες εννοούμε για παράδειγμα το κύρος, την καινοτομία, τη συνέπεια, τη φαντασία, την εμπιστοσύνη κ.ο.κ, όπως αποτυπώνονται μέσα από το σχεδιασμό της. Για παράδειγμα μια κλασική business card με κύριο χρώμα το μαύρο και τετραγωνισμένες γραμματοσειρές σίγουρα εμπνέει κύρος και δυναμισμό. Αντίστοιχα μια business card κομμένη σε στρογγυλό σχήμα και στα χρώματα του πορτοκαλί και του μπλε αντιπροσωπεύει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία. Από την άλλη μια κάρτα με κακοσχεδιασμένα γραφικά και κακή εκτύπωση δίνει την εντύπωση του αφερέγγυου και του παρακμιακού.
Με μια απλή συμβουλή καλοσχεδιασμένη κάρτα σημαίνει και καλή επιχείρηση/προϊόν για εκείνον που την παίρνει στα χέρια του. Αντίθετα αντιαισθητική κάρτα σημαίνει κακές και δεύτερης ποιότητας υπηρεσίες άσχετα αν αυτό δεν ισχύει πραγματικά. Αυτή λοιπόν η πρώτη εντύπωση είναι κάτι που πρέπει να λάβετε πάρα πολύ υπ” όψη σας.
Σε μια κάρτα προσέχουμε 3 πράγματα:
- Στοιχεία επικοινωνίας
- Σχεδιασμό
- Εκτύπωση
Στοιχεία επικοινωνίας είναι πάντα:
- (Λογότυπο)
- Ένα ονοματεπώνυμο
- Διεύθυνση
- Ιδιότητα
- Τηλέφωνο (Σταθερό/Κινητό)
- ιστοσελίδα
- skype – facebook – κοινωνικά δίκτυα
Ο σχεδιασμός
Ο σχεδιασμός της επαγγελματικής κάρτας πρέπει, όπως αναφέραμε και παραπάνω να ανταποκρίνεται και α) στο γενικό ύφος της κατηγορίας της επιχείρησης (ή του επαγγέλματος) και β) στο προσωπικό ύφος και της αξίες της συγκεκριμένης επιχείρησης (ή του επαγγελματία).Για παράδειγμα οι επαγγελματικές κάρτες ενός δικηγορικού γραφείου είθισται να εμπνέουν γενικά το κύρος (α) ενώ ο δικηγόρος αν μια αξία του είναι η πρωτοτυπία και η διαφορετικότητα (β) μπορεί να συνδυάσει αυτά τα δύο, ώστε στον τελικό σχεδιασμό να ενσωματώνονται και οι δύο αξίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου